A tehetséggondozás célja a kiemelkedő képességű gyermekek, tanulók támogatása pedagógiai és pszichológiai eszközökkel annak érdekében, hogy képességeik még jobban ki tudjanak teljesedni.
A holisztikus egészségtudatossági modell azt is szemlélteti, hogy mi szükséges az egyéni versenyképesség növeléséhez, azaz az önmegvalósításhoz, és milyen egyéb, plusz lépések kellenek a közösségi versenyképesség javításához. Az egyéni cselekvést meghatározó tényezőket négy csoportra bontjuk: a természetes környezetre, az interakciós partnerekre, a közösségi környezetre és a személyes jellemzőkre (Szepesi-Pogonyi, 2012).
Ahhoz, hogy egy egyén kihozza magából a maximumot az kell, hogy a saját maga felelősségét maximálisan vállalja és megélje. Ahhoz azonban, hogy egy közösségből hozzunk ki maximumot az kell, hogy a közösség minden szereplője vállalja és megélje a saját maga felelősségét, minden stakeholderből beavatkozási aktor legyen.